kapi a ciekawe jak wyjdzie spalanie...?
Tour: Włączanie wentylatora po długim postoju (wycie)
Zwiń
X
-
Tour: Włączanie wentylatora po długim postoju (wycie)
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post i niestety związany z usterką.
Odebrałem Toura 1.6 + LPG 30 listopada 2011 r. i pojawił się ZONK, a mianowicie:
Przy pierwszym uruchomieniu silnika (rano) auto garażowane (garaż bez ogrzewania) - włącza się i niemiłosierni buczy wentylator. Wystarczy wyłączyć silnik, odczekać 1-2 sekundy, uruchomić silnik ponownie i jest już git.
Nie wiem o co biega i dlaczego takie coś się dzieje. Wycie jest naprawde głośne, a temperatura silnika jak to po nocy.
Zaznaczam, że przerwa miedzy ostatnią jazdą, a pierwszym uruchomieniem wynosi zazwyczaj ok 15 godzin.
Miał ktoś podobny przypadek?
Zgłosiłem usterkę do ASO i jestem umówiony na wizytę...zobaczymy.
Pozdrawiam.
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
-
-
O kurka, z tym który to wnetylator musze się raz jeszcze dobrze przyjrzeć - obstawiałem chłodnice.
P.S.
Odnośnie pompy powietrza - czy takie rzeczy się komuś przytrafiły?
Dzięki za wskazówkę
aaa i jeszcze jedno - buczenie (wentylator) pojawiło się po przeglądzie instalacji gazowej w ASO (po 1000 km). Wcześniej niczego takiego nie było :?
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Małem raz - podobnie, na wiosnę minionego roku. Wentylator startował wraz z zimnym silnikiem. VCDS pokazał błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT". Ponieważ nie pojawilo się to później - nie reklamowałem.
Znalazłem jakieś logi z maja i chyba to był taki błąd:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Voltage: 0.360 V
Temperature: 96.0°C
Hex Value: 0x0004
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Speed: 0.0 km/h
Readiness: 0010 0001
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrusMałem raz - podobnie, na wiosnę minionego roku. Wentylator startował wraz z zimnym silnikiem. VCDS pokazał błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT". Ponieważ nie pojawilo się to później - nie reklamowałem.
Znalazłem jakieś logi z maja i chyba to był taki błąd:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Voltage: 0.360 V
Temperature: 96.0°C
Hex Value: 0x0004
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Speed: 0.0 km/h
Readiness: 0010 0001
Wielkie dzięki.
W środę mam wizytęw ASO. Jak będzie po wszystkim - powiem co i jak.
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
mialem to samo zalanczal sie wentylator na max obroty nie bylo znaczenia czy silnik byl zimny goracy wywalalo blad czujnika temp cieczy ale to nie bylo to kasowanie pomagalo na jakis czas niestety musialem wymienic obydwa wentylatory duzy i maly w duzym w silniku jest sterowanie wentylatorami bylo to w seat altea coprawda ale przerabialem to takze w vw turan i audi a3 obydwa auta technicznie to samo co octavia2 A co do bledow to moga wystapic dwa czujnik temp cieczy oraz cos z zablokowaniem wentylatora
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yareckiskoro to tylko po nocy ... to może zostaw auto wieczorem w ASO i niech rano przy Tobie odpalą ??? ;-)
Jutro jadę jeszcze raz.
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrusNie masz innego ASO? Żeby nawet pod komputer nie podpieli?
Sprawdziła się przepowiednia kolegi obrus (dzięki za trop :wink: ) - przyczyną włączania sie wentylatora był czujnik temperatury płynu chłodzącego, który w ramach gwarancji został wymieniony na nowy.
Póki co wszystko jest git :twisted: .
Dzięki za pomoc i podpowiedzi.
[ Dodano: Czw 19 Sty, 12 10:56 ]
Pandzik - był to wentylator chłodnicy (na 100%)
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
Komentarz